www.sporen-met-rob.nl

(Nederlandse Spoorwegen)

Werkplaats Tilburg, 08, 11 en 19-04-1992

Het is op bovengenoemde dagen dat ik vrijwel geen locs serie 2400/2500 meer vindt bij de werkplaats. De locs voor de SNCF zijn allemaal afgeleverd. De laatste 2 machines kan ik dan nog fotograferen bij en naast de werkplaats. Het merendeel van de aanwezige machines zijn Lmt. 200/300 'Sikjes', rangeerlocs serie 600 en locs serie 2200/2300. Ik maak ook nog een klein uitstapje naar het viaduct bij Tilburg West, aan de rand van het huidige Reeshof.

Foto (Rob van der Rest) Het eerste sikje wat ik kan fotograferen is de 352, een locje zonder NS-logo.  Wpl. Tilburg 08-04-1992.

Foto (Rob van der Rest) Ook de serie 2200 was in de werkplaats ruim vertegenwoordigt. De 2236 heeft wat schade aan de linkerzijde met daarachter net zichtbaar een stukje van de 2217.  Wpl. Tilburg 08-04-1992.

Foto's (Rob van der Rest) Sik 271 heeft aan de bedieningshandel een bordje met de tekst "Remmen buiten dienst", oppassen geblazen dus. Op de foto onder zien we de 218 en 331 waarbij de NS logo's niet op dezelfde plek aanwezig zijn, de 'Hippel' 614 en de onmiddelijk herkenbare 2530. Ook staat er een tussenrijtuig waarvan een stukje van het nummer te zien is, 15.?  Het laatstte cijfer ontbreekt helaas. Wpl. Tilburg 08-04-1992.

Foto (Rob van der Rest) Aan de perronzijde vinden we de 1144 die zo te zien weer gereed is voor de dienst.  Wpl. Tilburg 08-04-1992.

Op 11-04 ben ik weer even in het station van Tilburg en ga daarna naar het viaduct bij het tegenwoordige Tilburg Reeshof.

Foto (Rob van der Rest) Het is even na 13.00 uur als deze foto wordt gemaakt. De 660 staat tegen de 2221 en rechts is nog het neusje van de 1310 te zien. In de achtergrond is nog de 614 aanwezig. Wpl. Tilburg, 11-04-1992.

Foto (Rob van der Rest) De 1602 (Schiphol) bereikt het viaduct als deze op weg is met de IC uit Venlo. In de verte ligt de overweg aan de Zwartvenseweg.  Tilburg, Burgemeester Baron van Voorst tot Voorstweg, 11-04-1992.

Foto (Rob van der Rest) De 1206 heeft deze dag een mooie klus, een beladen kolentrein richting Tilburg en waarschijnlijk verder naar Venlo rijden.  Tilburg, Burgemeester Baron van Voorst tot Voorstweg, 11-04-1992.

Foto (Rob van der Rest) De laatste trein die ik fotografeer die dag is de 1641 met de trein van Zwolle naar Roosendaal. De 5 gehuurde Belgische M2-rijtuigen waren toen genoeg voor deze rit.  Tilburg, Burgemeester Baron van Voorst tot Voorstweg, 11-04-1992.

Ook op 19-04 was het foto-object weer de Wpl. Tilburg.

Foto (Rob van der Rest) "Net binnen" zou de slogan kunnen zijn...en dat is ook zo. De splinternieuwe 1714 zal een poosje later door de 306 de werkplaats ingeduwd worden.  Wpl. Tilburg 19-04-1992.

Foto's (Rob van der Rest) Deze 3 stonden er op 11 april ook al, de 2221, 642 en 1310. Of de 2319 (foto onder) nog hersteld zou worden was toen nog ongewis. Wpl. Tilburg 19-04-1992.

Foto's (Rob van der Rest) De 2530 ziet er weer super uit, helemaal schoon en prima in orde, daar zijn ze bij de VSM in Beekbergen nog steeds erg blij mee. Slechter vergaat het de 2463 van de foto onder, deze machine zou op 20-05-1992 vrij worden gegeven voor de sloop. De loc stond niet op een gebruikelijke plaats, namelijk aan de achterzijde van de werkplaats.Wpl. Tilburg 19-04-1992.